مخزن استیل

۲۶ بازديد

مخزن استیل ضد زنگ :

مخزن استیل همان مخازن فولاد ضد زنگ هستند که  به طور فعال در زندگی روزمره، در تولید، در بخش های خدمات و تجارت و همچنین در کشاورزی استفاده می شود. به عنوان یک قاعده، یک مخزن  استیل ساخته شده از فلزضد زنگ یک مخزن مستطیلی یا گرد است، به ندرت یک مخزن استیل غیر استاندارد که برای ذخیره مایعات مختلف از قبیل آب، غذا، سوخت، مواد شیمیایی و غیره طراحی شده است . یا تجهیزات تولیدی و با وجود اینکه الزامات خاصی برای این محصولات وجود ندارد، اما کیفیت آنها باید همیشه در بالاترین سطح باشد، مخصوصاً در مورد جوشکاری مخزن استیل با اشکال غیر مرسوم باید این کیفیت رعایت گردد.

مزایای مخزن استیل :

مخازن فولاد ضد زنگ را می توان به گروه های زیر تقسیم کرد:

مخازن  استیل با قابلیت ظرفیت های ذخیره سازی مایعات مختلف - ظرفیت های ذخیره سازی در حجم های مختلف.

مخازن و ظروف فولادی ضد زنگ برای ذخیره سازی زیرزمینی؛

مخازن  استیل برای گرم کردن آب حمام و سونا تعبیه شده است.

مخزن استیل ضد زنگ  مزایای زیادی نسبت به مخازن ساده آهنی یا پلاستیکی دارند. اول از همه اینکه باید بگوییم مخزن استیل ، عمر طولانی دارد - تا 50 سال. مخزن استیل  الزامات بهداشتی را برآورده می کند، زیرا سطح فاقد منافذ یا ترک است. مخزن استیل از آلودگی محافظت می شود.

مخازن استیل ضد زنگ ظاهری جذاب دارند. این ماده به خوبی با بسیاری از مصالح ساختمانی مطابقت دارد: آجر، چوب، سنگ طبیعی و مصنوعی، سنگ مرمر، بتن. مخازن  قدرت بالایی دارند. آنها در برابر آسیب های مکانیکی و همچنین دمای پایین و بالا - بیش از 500 درجه سانتیگراد - مقاوم هستند. به این دلیل به مخزن استیل ضد زنگ شهرت دارند که دارای خواص ضد خوردگی عالی است. این امر با استفاده از آلیاژ آهن و کروم به دست می آید. از آنجایی که این ماده سازگار با محیط زیست است، می توان آب آشامیدنی را در آن ذخیره کرد.

نحوه انتخاب نام تجاری مناسب از فولاد ضد زنگ برای مخزن استیل :

هنگام انتخاب مخزن استیل ضد زنگ ، باید به درجه و گرید استیل توجه کنید. اگر به مخزن آب آشامیدنی نیاز دارید، فولاد ضد زنگ AISI 304 یا AISI 321 بهترین انتخاب است، این گریدها حاوی نیکل هستند که از خوردگی جلوگیری می کند و AISI 321 علاوه بر نیکل حاوی تیتانیوم است. تیتانیوم به ویژه زمانی که آب مخزن گرم می شود مفید است و چون تیتانیوم از انتقال حرارت جلوگیری می کند، نتیجه مصرف انرژی کمتر است و آب مخزن برای مدت طولانی تری گرم می ماند. مخازن استیل ساخته شده از این گریدهای فولاد ضد زنگ را می توان «جاودانه» نامید زیرا عمر مفید این مخازن با عملکرد مناسب عملاً نامحدود بوده و به چندین دهه می رسد. اگر به مخزن آب آشامیدنی نیاز دارید، اما هزینه مخزن استیل که در بالا توضیح داده شد برای شما بالا است، می توانید مخزن AISI 430 را سفارش دهید، اما این برند مقرون به صرفه تر است. و اختلاف قیمت مخازن با برابری سایر موارد به 25 درصد می رسد. این گرید حاوی نیکل نیست، بیشتر مستعد خوردگی است، بنابراین عمر مفید بسیار کمتر از گریدهای حاوی نیکل است. اما در اینجا یک راز کوچک وجود دارد: اگر مخزن استیل شما دائماً در آب باشد، فرآیند خوردگی تا حد زیادی کاهش می یابد، به این معنی که جوش های مخزن استیل  در معرض تماس مرطوب با هوا قرار نمی گیرند. هنگام تخلیه آب از مخزن (در استفاده معمولی)، مخزن باید یا پر شود (گزینه بهتر) یا خشک شود (که کاملا ناخوشایند و در برخی موارد غیر قابل قبول است). با رعایت این قانون می توانید عمر مخزن استیل خود را بیش از یک سال افزایش دهید.

در صورت نیاز به مخزن استیل برای مخلوط های بزرگ حتما از فولاد ضد زنگ AISI 430 استفاده کنید مخزن  استیل زنگ نمی زند و مدت زیادی دوام می آورد. ضمناً تقریباً تمامی ظروف (کارد و چنگال، ملاقه، قابلمه و ...) و همچنین اقلام دکوراسیون داخلی از برند AISI 430 ساخته می شوند.

اگر می خواهید یک مخزن استیل برای نگهداری آب سونا بسازید. درجه فولاد AISI 430 عالی است، در مخزن شما آب وجود نخواهد داشت، بنابراین هیچ خوردگی وجود نخواهد داشت، و خود فولاد ضد زنگ AISI 430 علاوه بر هزینه کم، مزیت غیرقابل انکار دیگری نیز دارد: مقاومت در برابر حرارت. در برابر نوسانات دما کاملاً مقاوم است، بنابراین با خیال راحت این مارک را برای مخزن سنگ در سونا انتخاب کنید.

مخزن استیل نگهداری ترکیبات شیمیایی یا فرمولاسیون مایع به غیر از آب می بایست از گریدهای مختلف ساخته شود. هر گریدی  ویژگی های خاص خود را دارد. به عنوان مثال، استنلس گرید 304 را می توان برای اسیدهای آلی ضعیف استفاده کرد، اما فقط در دماهای متوسط، یا برای اسیدهای معدنی قوی، اما فقط در غلظت های بسیار کم و دماهای پایین. برای اسیدهای غذایی استفاده از این گرید  برای محلول های نمکی اکیداً توصیه نمی شود. برای اسیدهای فرمیک، فسفریک و سولفوریک گرید 316 مناسب است، این گرید حاوی مولیبدن بوده و در برابر خوردگی بسیار مقاوم است. نکته منفی این دسته از مخازن استیل ، هزینه بالا است. اگر این اسیدها نیاز به گرم شدن دارند، انتخاب گرید 316L یک حرکت هوشمندانه خواهد بود، در هنگام استفاده از این نام تجاری ظرف حاوی اسید می تواند تا دمای 300-350 درجه سانتیگراد را تحمل کند.

اگر به یک مخزن روی لوله نیاز دارید: استنلس استیل گرید 430 در اینجا عالی است. اکثر سازندگان استفاده از گرید 409 را برای لوله ها و مخازن توصیه می کنند تا قیمت تمام شده محصولات را حتی اندکی کاهش دهند، اما از آنجایی که لوله ها عموما ضخامت فلزی بسیار کمی دارند (از 0.5 میلی متر تا 1 میلی متر) مخزن و شیلنگ این برند زیاد دوام نخواهد آورد و بنابراین همیشه باید تعمیر یا مخزن استیل جدید سفارش دهید.

مخزن استیل مستطیلی :

برای بیش از 20 سال، گروه صنعتی سازآب در حال توسعه مستندات پروژه، ساخت و تامین مخازن فلزی برای کاربردهای خانگی و صنعتی است. مخازن ساخته شده از فولاد ضد زنگ و سایر فلزات در اشکال، پیکربندی ها و اندازه های مختلف ساخته شده اند. این کارخانه محصولات استاندارد و غیراستاندارد را عرضه می کند که با توجه به نیاز مشتری و با توجه به نقشه ها یا طرح های او تولید می شود.

مخزن استیل مستطیلی یک محفظه عمودی کم با کف صاف است. با فشار داخلی نزدیک یا مساوی فشار اتمسفر از سایر ظروف متمایز می شود. استفاده از نام "تانک" برای مخازن استیل فشار قوی ریشه در فناوری منسوخ انبساط باز و مخازن سوخت دارد. اصطلاح "سیلندر" یا "دستگاه فشار قوی نوع بسته" با تجهیزات خازنی فلزی مدرن برای این منظور سازگاری بیشتری دارد.

مخازن  استیل بسته به نوع کاربرد  به انواع زیر تقسیم می شوند :

  • تراکم.
  • تجمع.
  • حجیم.
  • سوخت.
  • فشار.
  • هدر.
  • زباله.
  • نگهداری آب گرم.
  • مخازن ویژه حمام و سونا .

هدف از به کار گیری مخازن استیل :

مخازن استیل در بسیاری از زمینه های فعالیت اقتصادی مورد تقاضا هستند که مهمترین موارد کاربرد مخزن استیل عبارتند از :

  • صنعت؛
  • کشاورزی ؛
  • داروها.
  • اداره مسکن و تأسیسات.
  • مصارف شخصی.

آنها برای جمع آوری، ذخیره، ذخیره یا حمل مایعات، مواد طبقه بندی شده، زباله های خانگی و سایر موادی که ویژگی های فنی آنها مستلزم استحکام و دوام ظروف مورد استفاده است استفاده می شود.

اکثر انواع فولاد ضد زنگ هستند.

هدف از تعیین شکل، ابعاد، مواد و سایر پارامترهایی است که باید مخزن استیل  ارائه دهد عبارتند از :

  • قدرت - قدرت.
  • بی اثری شیمیایی.
  • مقاومت در برابر تغییر شکل ناشی از دما.

بنابراین، متخصصان ما از نزدیک بر انطباق گریدهای استنلس استیل و فرآیندهای فناوری در تولید محصولات نظارت می کنند.

مخزن استیل در صنایع غذایی :

در صنایع غذایی و تولید مواد غذایی، کیفیت مخزتن استیل  مورد استفاده از اهمیت ویژه ای برخوردار است و تجهیزات نامناسب عواقب جدی در پی دارد.

عملکرد مخازن استیل در صنایع غذایی با اثرات حرارتی و تماس سطوح ظروف با محیط اسیدی مشخص می شود. حفاظت قابل اعتماد در برابر این فرآیندها توسط گریدهای ویژه استنلس استیل ضد زنگ  ارائه می شود که همچنین امکان استفاده از ورق های نورد نازک تر (بدون خوردگی مجاز) را فراهم می کند.

مخزن استیل در صنایع نفت، گاز و شیمیایی :

اینها صنایعی که دائماً مخازن استیل تولید شده در کارخانه ما را مصرف می کنند.

بیشترین تقاضا این دسته از صنایع برای مخازن فولاد ضد زنگ دو گزینه است:

  • برای نگهداری مواد شیمیایی.
  • برای انجام فرآیندهای شیمیایی.

به عنوان یک قاعده، چنین ظروف از فولاد با خواص ضد خوردگی بهبود یافته ساخته شده است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با مخزن استیل به وب سایت سازآب مراجعه نمایید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد